Novice  

Izkoristimo čas, ki ga imamo na voljo in ne spuščajmo stresa v naš dom



Čas je najbolj dragocena dobrina v teh nenavadnih časih. Pravzaprav je bil čas res pomembna kategorija zlasti v časih pred novo realnostjo, ko nam ga je venomer kronično primanjkovalo. In sedaj smo se znašli z več časa doma. Vprašanje pa je, ali ga znamo sedaj bolj ceniti in pravilno izkoristiti.

Sedaj se celotna družba na novo uči oblikovanja življenja in odnosov. Temu pa sledi … stres. Ta je naraven odziv telesa, ko je postavljen pred nekaj novega, pred izziv ali problem. Kreira se pogosto zaradi strahu, nemoči, frustracije in nepoznavanja, ker do sedaj še nismo bili postavljeni pred takšno oviro in nimamo izkušnje, kako jo premagati. Tu je nekaj nasvetov, s katerimi boste vendarle postavili čas z bližnjimi na prvo mesto.

 

KAKO KREPIMO ODNOSE ZNOTRAJ DRUŽINE

Družinsko dinamiko oblikujejo vsi člani gospodinjstva, ki živijo skupaj. Pri tem odrasli člani družine prevzemite odgovornost za to, kako bo potekala integracija otrok v družinsko odnosno shemo. Ne pozabimo, da smo mi in tudi naš partnerski odnos tisti, ki smo zgled otrokom. Če ravnamo z drugimi člani družine spoštljivo, naklonjeno, nasmejano, igrivo, bodo tudi otroci ponotranjili zavedanje, da je takšno stanje normalno. S tem zavedanjem se bodo otroci lahko sprostili, bili zadovoljni in varni.

  1. Družina je celica staršev in otrok. Odrasli se zavedajmo, da nas radovedne otroške oči spremljajo povsod. Kako se med seboj pogovarjata? Sta si naklonjena? Ali skupaj iščeta rešitve in ideje kako bo družina funkcionirala, ko se bodo razni ukrepi razrahljali in sprostili?
  2. Pogovarjajmo se. Spodbudite otroke k temu, da vam povejo svoje želje in fantazije. Če je možno, jih poskusite skupaj narediti in realizirati. Pri tem se zabavajte vsi.
  3. Ker imamo več časa, poslušajte otroka, kaj vam hiti pripovedovati. Ne prekinjajte ga, ne sodite njegovega razmišljanja, bodite osredotočeni na njegovo doživljanje notranjega sveta, ki vam ga razlaga. Tako boste začeli spoznavati svojega otroka. Ki je popolnoma unikatna osebnost.
  4. Raziščite možnosti igre, ki bi vas vse skupaj povezovala. Smeh in sproščenost sta izjemna sprožilca hormonov sreče in povezovanja, ki tudi pripomorejo k večji povezanosti družinske dinamike.
  5. Vzemite si vmes tudi čas samo za partnerja. Sedaj ga imata več kot prej, ko sta hitela vsak v drugo okolje, v drugo družbo. Vidva sta sedaj vajina družba. Menita se o vsem, za kar prej nista utegnila najti časa. Iskreno si povejta, kaj pogrešata, kaj si želita, kje sta v odnosu zaspala, kako to spremeniti in narediti vajin odnos bolj zdrav, čustveno poln in varen.
  6. In nenazadnje – na področje zdravega partnerskega odnosa spada tudi druženje med rjuhami. Da, prav to je lepilo dveh različnih posameznikov. Naj zdaj ne bo tabujev in skrivanja. Osredotočita se na to, da osrečita eden drugega. Kajti, tudi to je oblika komunikacije.

 

IN KAKO PREMAGAMO STRES, KO DOMA VSEENO ZMANJKA ČASA

Pogosto se sploh ne zavedamo, da doživljamo stres, včasih celo mislimo da smo mirni in nič kaj napeti. Pa vendarle je tu nekaj tehnik, s katerimi se laže obvladuje reakcije v trenutkih, ko se doma dogaja vse in preveč hkrati.

  1. Pravilno dihanje. Obstaja veliko navodil ali video zapisov na spletu, kjer si lahko ogledate ter se naučite pravilno dihati. Tako umirite svoje odzive, možgani dobijo veliko kisika, počutimo se bolj mirne in sproščene.
  2. Pomembno je oditi v naravo ali na daljši sprehod, če se le da. Velja »ljudsko« pravilo, da deset tisoč korakov na dan prežene »dohtarja strah«. To je približno osem kilometrov ali dve do tri ure zmerne hoje. Zagotovo si lahko takšne daljše sprehode vsi člani družine privoščite, se nadihate, osvežite z energijo narave.
  3. In za umiritev? Tu pomagajo razne tehnike sproščanja, meditacija, joga in druge vadbe. Organizem, hormoni, misli in čustva lahko tako dobijo priložnost, da se resetirajo, spočijejo.

Pomembno je, da skušamo ohraniti zgoraj napisano v času, ko smo polno zaposleni in vpreženi v zahteve službe, otrok, starih staršev, prijateljev. Za kvalitetne spremembe je v resnici potrebno nekaj malega truda, pravih informacij in želje po napredku. Ni potrebno premikati gora, pomembno je ohraniti kondicijo telesa, uma, duha in odnosov sedaj in kasneje.

Verjamem, da boste v tem uspešni in posledično zadovoljni vi in ostali člani družine. Pazite nase in eden na drugega, naj bo sproščanje in odganjanje stresa vaša nova zdrava navada.

Melita Kuhar

Vsak izmed nas ima svojo zgodbo

Melita je univerzitetna diplomirana socialna pedagoginja in diplomirana socialna delavka. Svojo Svetovalnico vodi več kot desetletje. Je avtorica štirih knjig: Iskreno o partnerstvu, Iskreno o vzgoji otrok in najstnikov, Iskreno o intimnosti in Iskreno o osebni rasti.

Je mama uspešne študentke, ki sicer študira v tujini, a se je v temle času preizkušnje za vse nas uspešno vrnila v domovino in opravlja izpitne obveznosti na daljavo. S svojimi pozitivnim pristopom lajša dvome in stiske mnogim od nas, vodi svetovanja online, po skypu in nadaljuje z ozaveščanjem, da je ravno v tehle časih izjemno pomembno biti strpen, spoštljiv, solidaren in sočuten.

 

ODGOVORNI DANES, SKRB MANJ JUTRI

Vas zanima sklenitev ali podaljšanja zavarovanja? Imate vprašanje? Izpolnite obrazec in kontaktirali vas bomo.






Ključne besede:




Bodite obveščeni prvi

[sibwp_form id=1]
X

0808808

Pokličite nas (Od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro)

X
Pišite nam
X
Naročite termin